نکاتی در مورد عکاسی کودک

در پست امروز بن پم و لنزوپنز،در مورد عکاسی کودک برایتان صحبت می کنم و نکته ها و مطالبی را در مورد آن برایتان می نویسم.

نوعی از عکاسی که صبر و حوصله، علاقه و مراقبت های خاص خودش را می طلبد.

taking photos of children

“Spring Love” captured by PictureSocial member Debra Vanderlaan

1- بگذارید آزاد باشند، اینکه بخواهید بچه ها همان شکلی که شما می خواهید بایستند و در جایی که شما می گویید بنشینند چندان نتیجه ی مناسبی نخواهد داشت

2- خنده تنها حالت چهره نیست، حتماً قبول دارید که پدر و مادر می توانند ساعت ها به بچه نگاه کنند و از همه ی حالت های چهره ی او لذت ببرند، اخم، فکر کردن، و... پس می توانید موقع عکاسی از کودک سوالاتی بپرسید مثلاً «ابرها از چی ساخته شده؟» «چه قدر بالا می پرّی؟» «وقتی برعکس نگاه می کنی دنیا چه شکلی می شه؟»

♥حدیث ملکی - استودیو عکس لنزوپنز♥

3- نیازی نیست که در این کار عجله کنید، صبور باشید و اجازه بدهید بچه ها راحت باشند، حتی نیازی نیست حتماً در استودیو عکاسی کنید، می توانید در خانه و یا فضایی که مناسب باشد و بچه راحت باشد عکاسی کنید: پارک، زمین بازی، ساحل. وقتی کودک در جایی باشد که برایش آشناست در آن جا احساس راحتی بیشتری می کند.

4- دوربین را زمین نگذارید، همیشه آماده باشید و لحظه های خاص را شکار کنید.

5-هم قد آن ها بشوید. حتماً موافقید که یک آدم بزرگ که با یک دوربین بزرگ ایستاده می تواند ترسناک باشد روی زانوهایتان بنشینید تا هم آن ها احساس راحتی بکنند هم زاویه دید عکس مناسب تر باشد.

6- دوربین را روی سرعت شاتر بالا و ISO بالا مناسب با آن قرار دهید، بچه ها مدام در حرکت هستند و برای تار نشدن عکس نیاز به سرعت شاتر بالا هست.  واما اگر دوربین اتوماتیک دارید احتمالاً باید حالتی ویژه ی عکاسی ورزشی یا عکاسی با سرعت بالا داشته باشد، از آن استفاده کنید.

♥حدیث ملکی - استودیو عکس لنزوپنز♥

7- در عکس هایتان تنوع ایجاد کنید. اگر عکس های زیادی گرفته اید که سر تا پای عکس در کادر بوده، حالت را عوض کنید، از پاهای کوچکش، از انگشتان ظریفش عکس بگیرید، حتی نیازی نیست حتماً صورت کودک به طرف شما باشد، حالت بدن بچه ها خودش پر از لطف و معناست، دور تا دور آن ها بچرخید و از حالت های زیبا عکاسی کنید.

8- لازم نیست همیشه کودک آگاه باشد که شما در حال عکاسی از او هستید دور و اطراف او بچرخید و عکس بیندازید، عکس های بی هوا، عکس های خوبی از آب در می آیند چون در آن ها کودک یا کودک و والدینشان در آرامش هستند.

9 - اجبار نکنید، اگر بچه خجالتی است و از اینکه از او عکس بیندازید احساس ناراحتی می کند، دوربین را کنار بگذارید و به حریم او احترام بگذارید ، خودتان را جای او بگذارید وقتی احساس ناراحتی دارید، خوشتان می آید کسی با دوربین  به قول معروف " تو صورتتان بیاد" ؟

10 - ماجرا را برای آن ها به شکل تفریح درآورید، کاری کنید که آن ها بخواهند بارها و بارها عکس بیندازند. . . اگر فرصت دارید عکس ها را به آن ها نشان دهید با آن ها حرف بزنید و کاری کنید که لذت ببرند.

منبع ربکا داو

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.